Zaczepy transportowe

Służą do agregowania tradycyjnych przyczep z obrotnicą. Są bardzo wytrzymałe na ciągnięcie, za to są bardziej czułe na naciski pionowe. W odróżnieniu od wkładów K80 i PitonFix posiadają obrotową gardziel zwiększającą bezpieczeństwo transportu oraz zabezpieczającą ciągnik w razie wywrotki. Mogą służyć w każdym położeniu na jakie pozwala drabinka, należy jednak pamiętać, że ograniczona wytrzymałość na naciski pionowe determinuje konieczność zachowania ostrożności podczas agregowania maszyn typu tandem/tridem. W przypadku intensywnego oraz długotrwałego agregowania zaczepów transportowych z maszynami posiadającymi duże naciski pionowe na końcówkę dyszla istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia obrotnicy zaczepu.

 

 

 

Zaczepy transportowe z płytą adaptacyjną: Stanowią podstawowe wyposażenie każdego ciągnika i służą głównie do agregowania maszyn nie posiadających albo posiadających niewielki nacisk na dyszel. Dzielimy na automatyczne oraz manualne, dodatkowy podział może stanowić rodzaj gardzieli. Scharmüller jako jedyny producent na świecie wprowadził poszerzaną gardziel wyposażoną dodatkowo w płytki dystansowe umożliwiające agregowanie każdy nawet nietypowego rodzaj oczka zaczepowego.

 

Zaczepy transportowe wykonane z flanszą: Montowane najczęściej jako dodatkowe wyposażenie przyczep rolniczych, kombajnów zbożowych i innych maszyn. Spotkamy je wszędzie tam gdzie potrzebne jest agregowanie więcej niż jednej maszyny. Występują w kilku rozstawach flanszy, najpopularniejsze to 140×80 i 160×100 mm.

 

Zaczepy transportowe do wózków widłowych (Minimat): jak sama nazwa wskazuje znajdują zastosowanie we wózkach widłowych, meleksach, samochodach specjalnych itp. Średnica sworznia w tego typu rozwiązaniach wynosi 25 mm, rozstaw flanszy mocującej zaś to 120×55.

 

Zaczepy transportowe wykonane z konsolą: te z kolei stosujemy jako specjalne wykonanie do różnego rodzaju maszyn, ciągników rolniczych starszych typów nie wyposażonych w korpus, maszyn specjalistycznych itp.