Zaczep polowy (belka polowa)

Zaczep polowy zwany potocznie belką polową stanowi jeden z najstarszych i najbardziej rozpowszechnionych zaczepów dolnych stosowanych w ciągnikach rolniczych. Występuje w kilku kategoriach począwszy od cienkiej listwy zakończonej sworzniem 31,5mm aż po bardzo grube, długie i mocne belki polowe stosowane w ciągnikach gąsienicowych. Klasyczne belki mają kilka cenionych zalet takich jak: prostotę wykonania, wygodę pracy, możliwość regulacji długości wysunięcia. Takie rozwiązania pozwalają w łatwy sposób odsunąć punkt sprzęgu od ciągnika co ułatwia manewrowanie, w szczególności na uwrociach. Niestety mają również jedną bardzo istotną wadę: im bardziej wysunięta belka polowa tym dopuszczalny nacisk pionowy na końcówkę dyszla jaki może przenosić maleje. I to maleje w sposób diametralny! Przykładowa belka wysunięta na odległość 250mm od osi korpusu przyjmująca max. dopuszczalną wartość siły pionowej 2250 kg, przy 350 mm będzie miała max. 1500 kg, a przy 500 mm już tylko 600kg. Dlatego zalecana jest daleko idąca ostrożność przy agregowania ciężkich maszyn na belce polowej.

Standard: prosta lub wygięta belka polowa dedykowana do określonego modelu ciągnika. Zakończone sworzniem nie posiadają dodatkowego mocowania, może być stosowana jedynie w korpusach posiadających specjalne mocowania. Montaż polega na wsunięciu produktu w mocowanie, zaryglowaniu pod tylnym mostem za pomocą sworznia oraz zablokowaniu w korpusie dwoma sworzniami ryglującymi. W ten sposób uzyskujemy tradycyjny zaczep polowy  bardzo wysoko ceniony przez polskich rolników.

Zestawy przyłączeniowe:  belka polowa z zestawem przyłączeniowym również jest dedykowana do określonego modelu ciągnika. Wyposażone w oddzielny system mocujący mogą być stosowane w korpusach nie posiadających mocowania. Montaż wymaga przykręcenia odpowiedniego układu pod tylnym mostem ciągnika oraz najczęściej w korpusie drabinki.

Konsole, wkłady do korpusów, wykonanie z uchwytem: w tej grupie znajdziemy wszelkie elementy pozwalające na zamontowanie belki polowej w ciągniku nie posiadającym korpusu bądź posiadającym drabinkę nie przystosowaną do niej. Stanowią uzupełnienie asortymentu oraz tańszą alternatywę w przypadku konieczności wymiany całego korpusu.