Pickuphitch

Są to konstrukcje skomplikowanych zaczepów dolnych, które mają ułatwiony sposób agregacji maszyn towarzyszących. Opuszczany lub wysuwany hak, bądź końcówka K80, w szybki sposób pozwala na podpięcie przyczepy czy innego urządzenia. Stopień skomplikowania urządzenia sprawia jednak, że są to konstrukcje stosunkowo drogie i trudne w wykonaniu. Ciągniki wyposażone w tego typu urządzenia często spotykamy w maszynach pochodzących z Anglii, Szwecji, Norwegii, Estonii itd. Najbardziej efektywnym sposobem wykorzystania ciągnika wyposażonego w zaczep typu pickuphitch jest zamontowanie na nim również krótkiego korpusu oraz górnego wkładu automatycznego lub manualnego. Pozwala to na agregowanie go z każdą maszyną niezależnie od faktu jaki wymaga zaczep.

 

 

Standard: pełne konstrukcje PUH stanowią alternatywę do korpusów standardowych i długich. Pozwalają na bezpieczne agregowanie ciągników z maszynami towarzyszącymi zarówno na standardowym haku, prostej belce polowej jak i nowoczesnej końcówce K80. Zasada działania pickuphitcha oparta jest na własnym siłowniku hydraulicznym bądź wykorzystaniu tylnego układu zawieszenia ciągnika. Mówimy wówczas o PUH sterowanym hydraulicznie bądź mechanicznie.

 

Wkłady K80: zamiast standardowego haka czy belki polowej w każdej, nawet starszej wersji pickuphitch można zastosować końcówkę kulową K80. Konstrukcją przypomina niektóre płyty nośne ale zwykle jest to gruba belka zakończona kulą K80 wraz z trzymakiem. Homologowana najczęściej na taką wartość jaką posiada w dopuszczeniu PUH, do którego jest przeznaczona. Dlatego nie występują końcówki o większych współczynnikach nacisku pionowego niż 3000 kg. Końcówki pick up hitch są najczęściej dość krótkie a co za tym idzie odległość punktu sprzęgu od ciągnika nie jest zbyt duża. To czasami powoduje problemy na uwrociach, jeśli maszyna nie posiada długiego dyszla należy zwrócić uwagę czy nie występuje kolizja z kołami ciągnika podczas ostrego skrętu. Do niemal każdej końcówki PUH K80 możemy w łatwy sposób zamontować sterowanie wymuszonym skrętem osi K50.