Zaczepy do ciągników – dodatkowe elementy

Dział poświęcony komponentom składowym kompletnych produktów oraz wszelkiego rodzaju dodatkami do bogatego asortymentu. Pozwalają na to aby zaczepy do ciągników stawały się bardziej uniwersalne, wygodne i bezpieczne.

Płyty adaptacyjne z uchwytem: płyty adaptacyjne są podstawowymi elementami tworzącymi zaczepy do ciągników. Występują w wielu różnych rozstawach, na rynku jest ich kilkadziesiąt. Każdy z wiodących producentów ma ich co najmniej kilka, w celu zapewnienia możliwości doposażenia praktycznie każdego ciągnika firma Scharmüller produkuje płyty w każdym z dostępnych rozstawów (wszystkie rozstawy występujące w handlu mogą Państwo poznać w zakładce Kluczowe wymiary)

Płyty do wspawania: te z kolei służą do przykręcenia końcówki dyszla, jaka wymagana jest do bezpiecznego agregowania maszyny z ciągnikiem. Produkowane są z gatunkowej stali łatwo spawalnej i służą do wspawania w dyszel maszyny towarzyszącej. Występują w różnych wymiarach przystosowanych do końcówek dyszli flanszowych.

 

Płyty do przykręcenia: stanowią uzupełnienie asortymentu płyt do wspawania, pozwalają na przykręcenie do istniejącej, wspawanej w dyszel płyty najczęściej celem zastosowania końcówki flanszowej o innym rozstawie śrub.

 

Dźwignie systemu odryglowywania: odryglowują automatyczne zaczepy do ciągników z kabiny operatora. Służą zwiększeniu wygody oraz zwiększeniu ergonomii pracy. Są przeważanie dedykowane stricte pod dany model ciągnika.

System odryglowujący: pod tym pojęciem kryją się linki bowdena służące do łączenia dźwigni odryglowujących zaczep automatyczny zamontowane w kabinie ciągnika z wkładem w korpusie drabinki. Występują w różnych długościach oraz z różnym zakończeniem linki.

 

Sworzeń ryglujący: na rynku występuje co najmniej kilkadziesiąt różnych sworzni ryglujących, w tym dziale znajdą je Państwo wszystkie. Proste, baryłkowe, z rączką odryglowującą i bez. Zaczep automatyczny posiada samoczynny mechanizm odryglowywania i zamykania, natomiast górne wkłady manualne wymagają sworznia zapinanego ręcznie, zabezpieczanego zawleczką lub specjalnym uchwytem.

Ryglowanie: w przypadku uszkodzenia albo poprostuj zużycia elementów ryglujących zaczepu K80 czy pitonfix możemy wymienić same mechanizmy.

 

Obodowa: podobnie jest w przypadku zużycia obudowy zaczepu do wspawania, jeśli zachodzi potrzeba możemy dostarczyć samą obudowę do posiadanej końcówki.

 

Zestawy śrub: każdy zaczep należy odpowiednio przykręcić, Scharmüller oferuje fabryczne zestawy śrub o odpowiednich parametrach dla każdego z produkowanych zaczepów.

 

Pokrywa: jednym z ważniejszych elementów zaczepu kulowego, o którym Klienci bardzo często zapominają jest osłona i gąbka przeciwkurzowa. Tylko one w połączeniu z odpowiednim smarowanie pozwolą użytkować zaczep K80 czy K110 przed długie lata.

 

Boczne uciągi Unimog: specjalistyczne urządzenia jakim są Unimogi również wymagają odpowiednich sprzęgów.

 

Blokada antykradzieżowa: wszyscy wiemy, że czasami z nieznanych najczęściej przyczyn zaczepy czy wręcz całe maszyny zmieniają właścicieli. Blokady antykradzieżowe są sposobem na uniknięcie tego typu nieprzyjemnych sytuacji.